Gizli Müşteri projeleri, kurumlara özel olarak tasarlanan bir performans ölçüm sistemidir. Tüm birimlerinde aynı hizmet kalitesini sağlayıp bunu sürekli kılmaya özen gösteren kurumlar uyguladıkları Gizli Müşteri projeleri ile müşteri gözünden hedefe yönelik performans değerlendirmesi yapmış olurlar.
Gizli Müşteri çalışmaları hizmet kalitesini ölçmek için kullanılan bir pazar araştırması yöntemidir. İlgili hizmet noktasında "gerçek bir müşteri" rolüyle denetim gerçekleştiren kişiler Gizli Müşteri, Gölge Müşteri, Ajan müşteri vb. isimlerle adlandırılırlar.
'Kapıdan giren müşterinin izlenimini', 'gerçek alışveriş veya işlem anını' yaşatan etkili ve güvenilir bir bilgi toplama aracıdır. Dönemsel olarak Gizli Müşteri projeleri yürüten firmalarda, verilen hizmetle ilgili zayıf yönler saptanır, rakiplerin hizmet kalitesi ile karşılaştırma yapılır, alınan önlemlerle rekabet gücü geliştirilir, çalışanlar firma normlarına uygun ve beklenen şekilde davranma alışkanlığı geliştirir, hazırlanan teşvik mekanizmaları ile çalışanların motivasyonu yükselir; bunlar müşteri mutluluğunun artmasına ve dolayısıyla satışların yükselmesine yol açar.
Gizli Müşteri çalışmaları farklı amaçlara uygun olarak tasarlanabilir :
• Hizmet kalitesi denetimi
• Penetrasyon, görünürlük ölçümü
• Satıcı dürüstlük ölçümü
• Kampanya uygulama denetimi
• Satış teşvik mekanizmaları
Gizli müşteriler, tamamen birlikte çalıştığımız müşterimizin istediği profile göre seçilmektedir. Seçim kriterlerinden bir diğeri de bulunduğunuz bölgedir. Bulunduğunuz çevrede size uygun bir proje varsa bu konuda bilgilendirileceksiniz. Tr Danışmanlık, gizli müşteri atamalarını yaparken o çevredeki gizli müşterilere öncelik vermeye çalışır. Tr Danışmanlık ile bir kez çalışan gizli müşteri yapmış olduğu raporlama değerlendirilir ve bu değerlendirmeden her gizli müşteriye bir puan verilir. Bu puanlar, ileriki projelerde öncelikli seçim kriteri olacaktır.